Elder Black & Sundew Combo - Influenza Booster

Elder Black & Sundew Combo - Influenza Booster

Influenza adalah jangkitan virus yang memberi kesan terutamanya hidung, tekak, saluran pernafasan dan, kadang-kadang, paru-paru. Jangkitan ini biasanya berlangsung selama kira-kira seminggu, dan dicirikan oleh demam mengejut tinggi, sakit otot, sakit kepala dan kelesuan yang teruk, batuk tidak produktif, sakit tekak dan rinitis. Virus influenza berjangkit dengan mudah dari seorang ke seorang melalui titisan dan zarah kecil dihasilkan apabila orang yang dijangkiti batuk atau bersin.

Kebanyakan orang akhirnya pulih daripada influenza selepas seminggu, bagaimanapun apa yang mengganggu untuk kebanyakan pesakit adalah tanda-tanda dan gejala-gejala yang berkaitan dengannya. Oleh itu, ini menandakan usaha untuk melaksanakan amalan perubatan sampingan dan alternatif dalam menyediakan kelegaan simptom dan sokongan pemakanan untuk selesema. Ia adalah dalam konteks ini bahawa PSC Loji Sel Stem Pemakanan telah mencipta produk yang untuk memberikan bantuan dan sokongan imun untuk selsema, dalam bentuk Hitam Elder- Sundew Combo.

Kompleks ini mengandungi Sambucus Nigra (Elder Hitam) dan Drosera (Sundew). Sambucus Nigra mengandungi antioksidan yang kuat yang bertindak sebagai perangsang imun. Herba ini telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk merawat bronkitis, batuk, jangkitan saluran pernafasan dan demam. Satu ujian klinikal double blind yang diterbitkan pada tahun 1990 menunjukkan pengurangan dalam kedua-dua tempoh dan keterukan gejala-gejala seperti selesema bagi pesakit yang menerima elderberry infusi berbanding plasebo.

Satu kajian yang dilakukan oleh Roschek et al (2009) menunjukkan bahawa flavonoid Elderberry mengikat dan mencegah jangkitan H1N1 in vitro, satu fakta yang membuat mereka alternatif semula jadi yang berpotensi untuk Tamiflu.

Drosera (Sundew) mengandungi beberapa sebatian secara perubatan aktif termasuk flavonoid, (kaempferol, myricetin, quercetin dan hyperoside, quinon (plumbagin, glukosida hydroplumbagin dan rossoliside (7 - metil - hydrojuglone - 4 - glucoside), dan juzuk yang lain seperti karotenoid, asid kilang (seperti asid butyric, asid sitrik, asid formik, asid Gallic, asid malic, asid propionik), resin, tanin dan asid askorbik (vitamin C).

Sundews telah digunakan sebagai herba perubatan seawal abad ke-12, apabila seorang doktor Itali dari Pusat Pengajian Salerno dengan nama Matthaeus Platearius menyifatkan tumbuhan sebagai ubat herba untuk batuk dengan nama "herba tunggal". Ia telah digunakan biasanya dalam persediaan batuk di Jerman dan di tempat lain di Eropah. Teh Sundew telah amat disyorkan oleh pakar herba untuk batuk kering, bronkitis, batuk kokol, asma dan "kejang bronkial". Kajian terkini telah menunjukkan bahawa Drosera tidak mempamerkan sifat kebolehan mencegah batuk.

Culbreth ini 1927 Materia Medica disenaraikan D, rotundifolia, D. anglica dan D.linearis seperti yang digunakan sebagai perangsang dan expectants, dan "keberkesanan ragu" untuk merawat bronkitis, batuk kokol, dan batuk kering. Sundews juga telah digunakan sebagai afrodisiak dan untuk menguatkan jantung, dan juga untuk merawat selaran matahari, sakit gigi, dan mencegah freckles. Ia masih digunakan hari ini di beberapa 200-300 ubat berdaftar, selalunya dicampurkan dengan bahan-bahan aktif yang lain. Hari ini Drosera biasanya digunakan untuk merawat penyakit seperti asma, batuk, jangkitan paru-paru, dan ulser perut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar