Bagaimana Merawat Jangkitan Yis - Cara untuk menghilangkan daripada Keadaan Sekali dan Untuk Semua

Bagaimana Merawat Jangkitan Yis - Cara untuk menghilangkan daripada Keadaan Sekali dan Untuk Semua

Jika anda sedang mencari beberapa cara yang kos efektif untuk merawat jangkitan yis, anda perlu penyelidikan mengenainya. Internet adalah di mana anda akan mencari. Tetapi, jangan terpedaya dengan gembar-gembur banyak produk yang akan menawarkan penawar ajaib kerana tidak ada satu produk yang boleh menyembuhkan anda secepat yang satu kitaran pernafasan. Anda tidak boleh mendapatkan keliru tentang banyak produk yang diiklankan.

Terdapat ubat tertentu yang akan menyebabkan rintangan oleh itu anda perlu berhati-hati. Langkah pertama untuk ubat adalah untuk mendapatkan diagnosis yang tepat keadaan. Anda tidak boleh memulakan sebarang regimen rawatan jika anda tidak tahu bahawa apa yang anda adalah benar-benar jangkitan yis. Pengenalpastian awal masalah ini adalah penting supaya mudah, kaedah mudah dan kos efektif akan memastikan kejayaan rawatan.

Produk feminin seperti tampon boleh berkesan untuk merawat keadaan tertentu. Semasa anda menjalani regimen rawatan, ia adalah penting bahawa anda memastikan bahawa kawasan itu adalah bebas daripada kelembapan sejak organisma yang menyebabkan ia benar-benar suka kelembapan. Kebersihan feminin Oleh itu, adalah penting bagi mereka yang dijangkiti penyakit ini.

Antara ubat-ubatan yang diberikan untuk jangkitan yis adalah Mikonazol, Nystatin dan Clotrimazole. Ini adalah ubat rawatan yang paling biasa untuk keadaan tertentu. Walau bagaimanapun, terdapat juga beberapa generik yang ada yang diberi seperti Butoconazole dan Tioconazole. Borik suppositories asid juga diberi sekali sehari untuk tempoh 2 minggu. Apabila jangkitan nampaknya tidak bertindak balas dengan baik kepada agen topikal, anda mungkin diberi tukar kepada ubat-ubatan oral terutama apabila keadaan ini berulang dan degil.

Beberapa cara semula jadi termasuk yogurt, iaitu probiotik a. Ini mungkin tidak menyembuhkan yang tepat tetapi ia akan membantu anda menghilangkan gejala menjengkelkan seperti gatal. Selepas tanda-tanda yang diambil mengambil berat tentang, anda boleh beralih kepada sistem yang lebih holistik rawatan supaya anda pasti akan menghilangkan dan menghapuskan jangkitan yis dari sistem anda.

Selalu perhatikan kebersihan yang baik pada setiap masa dan bersih dengan perkara-perkara anda. Anda perlu menjalani gaya hidup yang sihat supaya anda boleh mencegah dan menyembuhkan keadaan degil dan berulang anda dari membangun. Hati-hati dengan apa yang anda makan dan tidak suka pada aktiviti-aktiviti yang akan melemahkan sistem imun anda dengan itu meletakkan anda pada risiko bukan sahaja untuk jangkitan ini tetapi dalam jenis lain keadaan juga.

Pilihan yang tepat untuk pertumbuhan kulat akan menjadi pH kawasan faraj lembab dan tinggi oleh itu anda perlu untuk bekerja di kedua-dua situasi. Elakkan apa sahaja bentuk tekanan kerana ini juga akan melemahkan sistem imun anda dengan ketara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar