Adakah DNA anda Rosak - Anda Mungkin Perlu Rangsangan DNA

Adakah DNA anda Rosak - Anda Mungkin Perlu Rangsangan DNA

OK, jadi apa yang DNA?

DNA adalah bahan yang turun temurun sel-sel yang bertanggungjawab untuk pembangunan dan fungsi pada manusia dan hampir semua organisma lain. Ia adalah benar-benar satu kod yang dibahagikan kepada bahagian-bahagian. Bahagian-bahagian ini dipanggil gen dan ia mengandungi instructionsfor genetik yang membentuk badan kita.

Kerosakan DNA bukan satu kejadian yang jarang berlaku, dengan kerosakan yang berlaku dalam beberapa cara. Melainkan jika kita hidup dalam gelembung, kita tidak kebal kepada kerosakan ini. Rangsangan DNA kini telah menjadi salah satu konsep utama dalam biologi kanser. Kanser adalah benar-benar pemisah terkawal sel-sel disebabkan oleh sel-sel rosak DNA dan rosak boleh merebak dan menyebabkan masalah yang serius. Banyak gen yang pada mulanya ditunjukkan untuk mempengaruhi jangka hayat telah ternyata terlibat dalam DNA pembaikan kerosakan dan perlindungan.

Punca-punca utama kerosakan DNA adalah; pendedahan yang berpanjangan kepada radiasi seperti sinar UV, sinar X atau mana-mana sinaran radioaktif yang lain, dan juga mabuk kimia, pemakanan diet miskin dan pilihan gaya hidup yang lemah juga menyebabkan kerosakan. Apabila DNA kita rosak dalam sel-sel kita, gen terjejas kehilangan fungsi penting. Merangsang DNA kita kembali ke tahap yang optimum untuk memastikan kesihatan yang baik dan badan yang lebih kuat untuk melawan penyakit.

Kerosakan DNA berlaku setiap hari di setiap bahagian badan. Kami tidak tahu bila DNA kita rosak, hanya sel-sel individu kita di dalam tubuh kami tahu bahawa ia rosak dan perlu dibaiki. Pada hari biasa, kerosakan berlaku pada kadar 1,000 hingga 1.000.000 luka molekul setiap sel. Walaupun ini adalah kurang daripada 0.01% daripada jumlah sel-sel kita, luka-luka yang tidak dibaiki dalam gen kritikal boleh menghalang keupayaan sel untuk menjalankan fungsinya dan ini meningkatkan kemungkinan pembentukan tumor.

Dalam semua kes, sel cuba untuk membaiki diri sendiri, jadi mari kita melihat bagaimana ia akan dibaiki. Proses membaiki DNA yang rosak dipanggil rangsangan DNA. Setiap kali sel rosak, perintah sel ini DNA terdekat sel yang rosak untuk mengikat atau menyertai dengannya untuk membantu merangsang DNA yang rosak. Dengan cara ini, DNA dirangsang dan sel dipulihkan kepada normal. Proses semula jadi adalah panjang tetapi dengan kemajuan hari ini dalam bidang sains dan teknologi, tidak ada keperluan untuk menunggu masa yang lama untuk mendapatkan DNA anda dirangsang.

Penyelidikan telah dilakukan dalam bidang ini dan ia mendapati bahawa faktor-faktor luaran boleh mempengaruhi rangsangan DNA dalam masa beberapa jam. Ia telah mendapati bahawa frekuensi delta, juga dikenali sebagai berdegup binaural, rentak mono dan nada isochronic, digunakan melalui fon kepala stereo menggalakkan aktiviti sel sihat dan DNA boleh dirangsang. Dengan mendengar frekuensi delta, rangsangan DNA berlaku pada kadar yang sangat cepat, memastikan pemulihan yang cepat dan kesejahteraan.

Walaupun mereka tidak difahami dengan jelas, ini berdegup binaural bekerja dengan cekap untuk mewujudkan satu prosedur penyembuhan. Hipotesis utama ialah apabila dua gelombang sinus yang berbeza digunakan untuk setiap telinga, otak terus mendapat setiap frekuensi secara berasingan dan kemudian mencipta kekerapan sendiri. Frekuensi ini berada dalam wilayah delta pertengahan dan tidak boleh mendengar, tetapi ia memastikan bahawa penyembuhan DNA berlaku dengan pantas.

Ia hanya mengambil masa beberapa minit untuk melihat perubahan yang berlaku dalam minda dan badan anda apabila anda adalah tertakluk kepada frekuensi ini. Terdapat beberapa kelebihan kepada rangsangan DNA menggunakan berdegup binaural. Yang pertama adalah bahawa tidak ada kerja fizikal yang terlibat dan anda tidak perlu apa-apa latihan. Hanya meletakkan telefon kepala anda selama beberapa minit cukup. Perkara seterusnya adalah bahawa ia merangsang dan pembaikan DNA dengan cekap, lebih cepat daripada mana-mana proses yang lain. Akhirnya, ia berfungsi setiap kali dan setiap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar