5 Faedah Utama Homeopati

5 Faedah Utama Homeopati

Homeopati adalah satu bentuk perubatan alternatif di mana pesakit dirawat dengan pemberian dos yang kecil dan dicairkan bahan-bahan yang menyebabkan gejala yang sama kepada orang-orang pesakit mengalami. Ubat homeopati adalah dikawal selia oleh FDA, dan dipantau oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) dan badan-badan saintifik lain. Ia mempunyai banyak manfaat yang luar biasa, tetapi 5 yang utama adalah mereka yang telah bertukar berjuta-juta orang ke orang yang beriman yang setia sifat-sifat penyembuhan:

1. falsafah Its

Homeopati bekerja di bawah premis bahawa apa-apa penyakit adalah hasil daripada kelemahan tenaga kehidupan penting dalam badan. Ubat homeopati mengakui bahawa kuasa ini penting boleh bertindak balas dan menyesuaikan diri dengan perubahan dalaman dan luaran, dan fikiran negatif mengenai perubahan ini adalah apa yang menyebabkan penyakit muncul. Ini prinsip holistik, idea bahawa penyakit adalah satu proses dalaman badan dan bukannya kuasa luar menyerang, dianggap sebagai salah satu manfaat homeopati, kerana ia memberi kuasa kepada individu dengan membayangkan kesihatan dalam badan itu sendiri, melalui kuasa pemikiran positif .

2. Hubungan manusia

Biasanya, hubungan antara pesakit dan doktor homeopati amat rapat. Semasa temujanji pertama, terdapat perbincangan yang sangat dalam antara kedua-dua untuk memahami gejala-hadiah sabar, dan juga beliau gaya hidup, keadaan emosi dan mental, dan personaliti. Pengetahuan yang mendalam adalah penting untuk perubatan homeopati untuk bekerja, dan ternyata doktor ke rakan yang dipercayai.

3. Rawatan ini

Ubat-ubatan homeopati datang daripada tumbuh-tumbuhan, mineral, dan lain-lain unsur-unsur semula jadi. Hakikat bahawa homeopati tidak mengandungi bahan kimia menunjukkan berkenaan untuk badan dan individu.

4. Kesannya

Walaupun ia tidak terbukti secara klinikal bahawa homeopati boleh menyembuhkan seseorang, lebih dan lebih ramai doktor dalam bidang perubatan yang menerima pendekatan holistik. Ini mengesahkan bahawa ia memang berkesan dan bermanfaat untuk pesakit.

5. peraturan Its

FDA mengawal ubat homeopati dengan cara yang sama seperti yang berlaku dengan disiplin perubatan yang lain. Terdapat penyelidikan yang berterusan yang dilakukan untuk membuktikan kesan-kesan perubatan dan kesan sampingan homeopati, dan juga kesan mengambil ubat-ubatan homeopati bersama-sama dengan ubat-ubatan lain. Tidak ada pengetahuan homeopati mengganggu rawatan perubatan konvensional, FDA adalah sangat berhati-hati untuk memantau ubat-ubatan homeopati yang mempunyai kesan sampingan, bagaimanapun, ini adalah minoriti, kerana mereka sangat dicairkan.

Ubat homeopati telah menjadi satu penyelesaian kesihatan untuk berjuta-juta orang di seluruh dunia, dan yang sama dengan perubatan tradisional, yang penting untuk mengalami faedah-faedahnya adalah untuk mencari seorang doktor profesional yang baik yang mengambil berat untuk memahami pesakit beliau sebagai individu dan sebagai seorang manusia .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar